jueves, 12 de enero de 2023

El blog cumple 8 años!

 versió catalana | versión española




El 15 de enero de 2015 comencé a escribir y a publicar este blog, “Un dermatòlogo en el museo”. Durante mucho tiempo, las entradas se sucedieron frenéticamente. En los primeros tiempos la mayoría de semanas se escribieron más de cinco artículos por semana. Aunque este ritmo ha disminuído recientemente, el blog sigue fiel a entregar por lo menos una entrada semanal. 

Tomando siempre como punto de partida inicial una pieza de museo, en una especie de visita virtual (lo que da nombre al blog), los artículos han tratado de arte, de historia, de biografías o de recientes aportaciones científicas desde la visión de un médico, de un dermatólogo. La intención del blog ha sido siempre un instrumento para interrelacionar la medicina con la cultura. Un constante esfuerzo para buscar la medicina en la cultura y la cultura en la medicina. 

Hemos llegado así a 1.800 entradas, consiguiendo ser un lugar de referencia que es consultado por lectores de todo el mundo, totalizando ya las 2.375.000 lecturas. 




Principales países en los que se lee el blog. 


Además, el blog ha mantenido su presencia en redes sociales (twitter, facebook); ha sido citado en bibliografías de artículos científicos, conferencias, tesis doctorales, así como en novelas y otras obras literarias; ha dado lugar a diversas entrevistas en prensa escrita, radio y TV; ha originado numerosos programas de radio y TV en diversos países de Europa y América; ha encontrado una versión audible en podcasts (Podcast Hipócrates en pijama), programas de radio (La primera pedra RAC1) y ha participado en congresos, encuentros médicos y en las clases de diversas facultades de Medicina y Enfermería de Argentina, como las de Buenos Aires y Tucumán. Goza también del apoyo del Colegio de Médicos de Barcelona (CoMB) y del Museu d'Història de la Medicina de Catalunya (MHMC). 

Recientemente, también se ha filmado un largometraje documental "Xavier Sierra, un dermatòleg al museu" (Dir: Antoni Verdaguer, 2022). La película está siendo proyectada en diversas salas de cine, como en el Cinema Catalunya de Terrassa, con gran asistencia de público. El próximo día 19 de enero será proyectada en el Colegio de Médicos de Barcelona (18 h.). Con esta repercusión cinematográfica, el blog consolida su presencia en numerosos medios de comunicación. 

Gracias a todos por leer el blog. Gracias tanto a los que lo seguís con asiduidad como a los que lo consultáis ocasionalmente. Gracias a los que contribuís a su divulgación en las redes sociales. Gracias a los que me hacéis llegar comentarios, sugerencias, puntualizaciones o discrepancias de opinión. Porque este es el objetivo del blog: establecer un diálogo con todos vosotros. Un diálogo sobre arte, historia y medicina. 

Seguimos! 





___________________________________



El blog compleix 8 anys!




El 15 de gener de 2015 vaig començar a escriure i a publicar aquest blog, “Un dermatòleg al museu”. Durant molt de temps, les entrades es van succeïr frenèticament. En els primers temps la majoria de setmanes es van escriure més de cinc articles per setmana. Si bé aquest ritme ha minvat recentment, el blog segueix fidel a entregar almenys una entrada setmanal. 

Prenent sempre com a punt de partida inicial una peça de museu, en una espècie de visita virtual (cosa que li dóna el nom al blog), els articles han tractat d'art, d'història, de biografies o de recents aportacions científiques des de la visió d'un metge, d'un dermatòleg. La intenció del blog ha estat ser sempre un instrument per a interelacionar la medicina amb la cultura. Un constant esforç per a buscar la medicina a la cultura i la cultura a la medicina. 

Hem arribat així a publicar 1.800 entrades, aconseguint així un lloc de referència que és consultat per lectors de tot el món, totalitzant ja 2.375.000 lectures. 



Principals països on es llegeix el blog. 


A més, el blog ha mantingut qüotidianament la seva presència en xarxes socials (twitter, facebook); ha estat motiu de cites en bibliografies d'artícles científics, conferències, tesis doctorals, així com a novel·les i d'altres obres literàries; ha donat lloc a diverses entrevistes a la premsa escrita, ràdio i TV; ha originat també nombrosos programes de ràdio i TV en diversos països d'Europa i Amèrica; ha trobat una visió audible en podcasts, programes de ràdio i ha participat en congressos trobades mèdiques i en les classes de diverses facultats de Medicina i Enfermería d'Argentina, com les de Buenos Aires y Tucumán. Actualment també té el suport de les plataformes del Col·legi de Metges de Barcelona (CoMB) i del Museu d'Història de la Medicina de Catalunya (MHMC). 

Recentement, també s'ha filmat un llargometratge documental "Xavier Sierra, un dermatòleg al museu" (Dir: Antoni Verdaguer, 2022). La pel·lícula va ser estrenada al Cinema Catalunya de Terrassa, amb molta assistència de públic i el proper día 19 de gener serà projectada al Col·legi de Metges de Barcelona (18 h.). Amb aquesta repercussió cinematogràfica, el blog consolida la seva presència en nombrosos mitjans de comunicació. 

Gràcies a tothom per llegir el blog. Gràcies tant als que el segiuiu amb assiduïtat com als que el consulteu ocasionalment. Gràcies als que contribuïu a la seva divulgació a les xarxes socials. Gràcies als que em feu arribar comentaris, suggerències, puntualitzacions o discrepàncies d'opinió. Perquè aquest és l'objectiu del blog: establir un diàleg amb tots vosaltres. Un diàleg sobre art, història i medicina. 

Seguim!