Páginas

Últimes publicacions

lunes, 21 de marzo de 2022

Un manicomio singular, joya del Modernismo (IV): La sala de juego.

versió catalana | versión española









Lluís Domènech i Montaner 

Pavelló dels Distingits

(1897-1912)
 
La sala de juegos
Institut Pere Mata. Reus






La sala del billar 


Este espacio estaba destinado a la Sala de Juegos. Los internos del Institut Pere Mata jugaban a cartas, a ajedrez y sobre todo, a billar. El billar es un juego que se puso de moda en nuestro país a principios del s. XX, y despertó auténticas pasiones. La mesa de billar ocupaba una buena parte de la sala. 



Vista de conjunto de la bóveda de la sala del billar. 



La sala destaca por su carácter acogedor y por su bello mobiliario. Un arrimadero en madera de roble reforzaba el ambiente cálido de la estancia. 


Detalle del parquet


En el suelo, un fantástico parquet dispuesto en forma de espiga y rematado en las esquinas por decoraciones florales, remedando una alfombra. El techo, como otras estancias de la planta baja estaba recubierto por cerámica vidriada con motivos decorativos vegetales, marcando en relieve las nerviaduras en tonos verdes. 



Detalle de las nerviaduras del techo

La sala estaba iluminada por una gran lámpara, realizada en latón y vidrio, que pendía majestuosamente sobre el tapete verde de la mesa de billar. 


___________________________________



Un manicomi singular, joia del Modernisme

(IV) La sala de jocs









Lluís Domènech i Montaner 

Pavelló dels Distingits

(1897-1912)
 
La sala de jocs
Institut Pere Mata. Reus






La sala del billar 

Aquest espai estava destinat a la sala de jocs. Els interns de l'Institut Pere Mata jugaven a cartes, escacs i, sobretot, a billar. El billar és un joc que es va posar  de moda al nostre país a principis del s. XX, i va despertar autèntiques passions. La taula de billar ocupava bona part de la sala.




Vista de conjunt de la volta de la sala del billar. 



La sala destaca pel seu caràcter acollidor i pel bonic mobiliari. Un arrambador en fusta de roure reforçava l'ambient càlid de l'estança.


Detall del parquet


A terra, un fantàstic parquet disposat en forma d'espiga i rematat a les cantonades per decoracions florals, imitant una catifa. El sostre, com altres estances de la planta baixa estava recobert per ceràmica vidriada amb motius vegetals de decoració, marcant en relleu les nervadures en tons verds.


Detall de les nervadures del sostre


La sala estava il·luminada per un gran llum, fet en llautó i vidre, que penjava majestuosament sobre la taula verda de la taula de billar.


No hay comentarios:

Publicar un comentario